Cooking mama!

Ett spel som endast finns för Nitendo Wii och Nitendo DS. Det är ett jätteroligt spel där man få lära sig att laga mat och servera den. Man får lära sig att hacka grönsaker, koka och steka. Första gången jag spelade spelet blev jag helt OBSESSED! En liten pojke som var på någon släktträff hade med sin DS och jag som aldrig spelat på en DS förr ville såklart testa. haha inte visste jag att DS hade touch så det var ganska ballt.. Spelade i 4 timmar tror jag tills batteriet dog iallafall.. haha.. I recommend it :D Min vän som äger en Wii konsol har berättat att Cooking Mama är jätteskoj på wii med.. Man gör samma sak fast genom att använda wii kontrollen så är det andra rörelser man gör medans på en DS så använder man en penna.. Ska köpa spelet på DS till min kusin och sen när jag har skaffat Wii konsolen så ska jag banne mig skaffa detta spelet! haha, sån nörd yeah whatcha gon' do :P



Animen är japanskt inspirerat vilket gör spelet roligare och en massa sound effects som också är väldigt japanskt..
// S

Kommentarer
Postat av: Mimmi

AAAAAAAAAAAh jag är helt jävla beroende av cooking mama på DS hahaha...

2008-07-22 @ 04:42:15
URL: http://ameei.blogg.se/
Postat av: _keke_

HAHHA faan lätt vi ska spela multiplayer ONLINE ;D

2008-07-22 @ 15:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0