Review..

För några dagar sen så kollade jag på Paris By Night 92. Det är en asiatisk show som arrangeras vart annan månad eller halvår. Vet ej riktigt men de brukar har 4-5 stora shower varje år och massa små världstuneringar där artisterna i show-biznizen uppträder. Paris by night är ägt av Thuy Nga som är ett vietnamesiskt underhållnings företag i USA. Grundat i Paris, Frankrike men numera har de sina företag i USA där även show:er hålls.

Back to the subject:
Jag tyckte att denna show:n var ganska bra. Har tröttnat på Pbn på senaste tiden eftersom deras show:er har varit lite borring.. Temat för denna gång hette "Nhac Yeu Cau", requested songs med andra ord.. önske av låtar.

De som lyste upp show:n denna gången vara några få som alltid fångar mina ögon och öron. Dock va de 2 nya som jag verkligen tyckte om..

Pham Quynh Anh - Hello Vietnam
, låten var skriven till henne efter att hon vunnit någon tävling när hon var 14 år i Frankrike.
Vacker tjej med en riktigt VACKER RÖST! Bellesimooooooo
Quang Dung, Khanh Ha - LK Nhac Dieu Huong, så vackra tillsammans! haha not! nej men deras röster passade väldigt! Me like it, very classic vietnamese..
och sist men inte minst mina älsklingar Bang Kieu och Minh Tuyet! BÄST BÄST BÄST! De som inte märkte i slutet av deras preformance så droppade fröken minh tuyet tårar. De är vad jag kallar känsla;)
Bang Kieu gjorde ett preformance med artist legenden Khanh Ly, en mycket gammal dam med en stark röst. Fifan, iallafall Bang Kieu gjorde ett jättebra jobb!

www.thuyngaonline.com besök den hemsidan för vidare information..

// S


Kommentarer
Postat av: DITVIT

Jag är också pbnfans men jag föredrar att sitta och snacka skit med dig om nätterna. =) VI är ju trots allt gamla goda gula goodies.

2008-07-23 @ 13:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0