Fail..

Sitter just nu och har ont i magen och anledningen är att det var jag som lagade maten.. Det är helt annorlunda att vara hemma och laga mat än vad stå i gatuköket och grilla/steka.. Matlagningen har alltid varit en utav mina svaga sidor..

Idag på teorilektionen failade jag stort.. Haha, det är helt otroligt hur man kan vara när man är pigg och när man är trött/hungrig.. Nej men iaf vi hade genomgång om vägmärken..
Läraren ställde frågan: Åt vilken håll är kurvan? (hon menar alltså höger eller vänster)
Efter några sekunder utan att jag tänker mig för
Jag: Rakt fram? Eller?

De runt mitt bord sitter och gapskratta men jag fattar inget.. Men efter ett par sekunder så förstår jag.. Haha.. Nej men helt seriöst, idag har jag bara skitit i vilket och det beror på att man sov så få timmar i natt.. Det är inte alla dagar man är på topp men det är inte alla som förstår det heller =)..

Just nu känner jag bara att jag inte orkar tänka på dramatik.. I just wanna have fun och göra det bästa av dagen.. Jag orkar inte gissa ut hur folk mår eller vad de behöver, varför inte köra det enkla sättet genom att komma till en när man behöver någon att lyssna på en?

Jag själv var en person som förväntade mig att mina vänner skulle förstå och märka av det själva när jag var nere men det funkar inte så.. Ens vänner är också individer och vi individer kan inte läsa andras tankar.. Och det är inte alltid man orkar ge när man inte få ta.. Det händer oftast att man tänker på vad andra ha gjort för fel, men hur ofta är det man tänker på när "oj, jag har heller inte varit bra"?

Jag syftar inte på någon utan det är så mina tankar är för tillfället.. Det kan hända att denna beskrivning kan gå in hos mig själv också utan att jag vet om det.. Men som jag har sagt tidigare (till mina vänner) så kom till mig och säg ifall det är något hos mig som är mindre bra eller som får dig att må dåligt (på ett snällt sätt) istället för att hålla det för dig själv eller gå bakom ryggen.. Första alternativet uppskattas mycket mer.. Det är inte alltid man kan se sina dåliga sidor och om man inte kan se dem hur ska man få kunna förbättra sig?

Projektion (Psykologi A) =
t.ex. snålhet.. Den snåle personen blir blind av sin egen snålhet men ser det hos andra..



Jag avslutar det med att säga att jag är inte heller perfekt och jag har också märkt av några av mina dåliga sidor men det jag kan göra utav det är att försöka bli bättre.. =) Men ta inte för givet att en person som är snäll och förstoende kommer alltid att vara det.. Man förändras efter bland annat de motgångar man stött på..


PEACE MAN!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0