Sverige's framtida jobb.



Jag gjorde lite sökning på stipendium idag från Sverige och gick in på Syoguiden's hemsida och såg detta!
SKOJAR DU MED MIG???   " SVERIGE BEHÖVER FLERA LÄKARE, TANDLÄKARE,FÖRSKOLÄRARE och BIBLIOTEKARIER? WHAAAAAAAAAAAT?
seriöst det är fan i mig 2010, nämn EN unge som är född i 1990-2010 talet som vill bli bibliotekarie? Shit asså, vilken jävla framtid då. Man tjänar knappt något och man behöver inte en UTBILDNING för att bli bibliotekarie herre gud.  omfg.. this is fucking ridiculous!!!  Vafan är det för framtid som inte kan erbjuda bättre möjligheter för Svenskar i Sverige. Vilket jävla skämt asså. Ofta en 22 årig ny utbildad student vill arbeta och söka jobb som bibliotekarie. Bibliotekarie jobb är för GAMLA som inte har något och göra om dagarna som vill få sin tid passera om dagarna.  SÅÅÅÅ UPPRÖRANDE... JAg hoppas att min familj och kusiner väljer att studera utomlands. Detta är fan i mig BULLSHIT.

"Däremot så utbildas det för många ekonomer etc.."
Skojar ni? Fan är det för syoguide, haha klart som fan att "FÖR MÅNGA" ekonomer utbildas. ALLA VILL TJÄNA STORA STÅLAR. DOOOOOH? man spendera inte halva sitt liv i skolan för att bli bibliotekarie. -_________-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0