Even good things have an end

En påminnelse till både mig själv och till er
Man mår själv inte bra över att klaga på hur andra är - för någonstans där inne brister det hos denne själv.
Ibland ligger kanske problemet hos dig själv. Du vill så innerligt att den andra ska ändra sig för din skull men frågan är - kommer du bli nöjd? Eller kommer du försöka hitta andra brister att klaga på?
Varför inte bara skippa den parten och försöka hitta egenskaper hos sig själv där man kan bli bättre på? T.ex. Om du stör dig exempelvis på att din partner har kontakt med andra, så är det kanske din svartsjuka du borde arbeta på? För det är inget fel med att ha kontakt med sina vänner när man har ett förhållande. Det är inte fel att man ska kunna ha den friheten till att lära känna nya personer bara för man har en partner man älskar.
Ju mer du klaga desto mindre lyssna jag. Jag är öppen på förslag hur jag kan förbättra mig som person men klagomål klassa jag som tjat - och tjat är väldigt jobbigt att lyssna på.
Peace v.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0