Min synvinkel

 

Jag vet varken vem du är, vad du vet eller din syn på mig men jag tänker inte döma dig utifrån det du har skrivit. Jag har aldrig nämnt eller sagt att jag blivit, blir bra behandlad eller är ensam om att bli det utan det är något du fått för dig.

 

Jag vet vilka du syftar på och jag vet även vad du syftar på. Men tycker inte du att det är lite elakt av dig att hoppa på mig så där genom dina hastiga slutsatser? Jag tror säkerligen att du någon gång fått uppleva att andra dömer dig utan att du fått komma med din version. Vi båda är mogna nog att veta vad som är rätt eller fel, men att vi definierar det på olika sätt är en annan femma. Eller vad säger du?

 

Jag vet som sagt inte hur du är som person men jag själv är en som ger andra chanser till att visa mig vad de går för. Du kan kalla mig naiv eller trög, men det är så jag är som person och jag mår bra av att inte vara fördomsfull mot mina medmänniskor (som du skrev). Jag kallar inte detta naiv eller trög utan att jag vill behandla andra (min omgivning) så som jag själv vill bli behandlad.

 

Sen förstår jag även vad ditt buskap är men har du tänkt över hur mycket det kan skilja på mitt/ditt/andras sätt att behandla olika personer? När någon behandlar dig som skit, behöver det inte betyda att den personen kommer att behandla dennes omgivning på samma sätt? Situationen beror på dig också. Jag säger inte att jag är bättre eller kommer att bli bättre behandlad för det vet man aldrig och om jag någon dag kommer att hamna i samma soppa då har jag bara mig själv att skylla på – och det är jag fullt medveten om.

 

Även om det inte syns så har jag mina aningar jag med. Jag ser kanske snäll ut men inte dum. Jag tackar dig för ditt tips i alla fall!

 

Peace


Kommentarer
Postat av: - t

Mycket bra skrivit och moget till skillnad från en vis människa/or

2010-02-04 @ 21:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0