Fiender är oupptäckta vänner

Livet kan beskrivas som en berg- och dalbana. Ena stunden kan det vara riktigt riktigt bra och sedan andra sekunden vänder det hela och då ligger man under jorden och skrota. Jag har alltid trott att det var bara så för min del, mina humörsvängningar, men nej, jag är inte ensam om det. Kan livet vara på det sättet för vi människor ska lära oss att ta vara och uppskatta saker/personer runt omkring oss? Vi alla försöker att intala för oss själva mer eller mindre hela tiden att uppskatta saker och ting men resultatet vara oftast bara kort för det är egentligen oss själva vi lägger mest fokus på. Du ska göra saker som gör dig glad, du ska umgås med personer som gör dig glad, du ska, du ska och du ska.. Det är inte direkt så att man umgås med vissa personer bara för att vara snäll, eller har jag fel?

Att ge och att ta går oftast hand i hand, men vad händer ifall den personen som ge gör dig olycklig och ledsen? Nej, självklart stanna du inte. Du ska ju tänka på ditt eget bästa. Men vad händer ifall man tänker på sig själv och sitt eget bästa? Jo, det ska alltid finnas fördomsfulla personer överallt som dömer dig för den versionen den andra bidragit med. Ja jag vet, det finns ingen eld utan glöd men tycker inte ni att det är lite elakt ifall man dömer sina medmänniskor utifrån hur andra tycker om en? Vi säger till exempel att sättet jag behandla dig kan skilja stort om man jämför med hur jag behandla den tredje? Allting hänger på hur du varit mot mig och hur du är som person (Vissa gånger kan nära och kära spela sig in, allt beroende på om du sårat dom med meningen eller ej).

Jag tror innerst inne att vi alla är väldigt svaga vilket gör att vi, väldigt ofta, sträva efter något som kan vara svårt vissa stunder - styrkan. Styrkan kan vi finna hos andra personer, djur, saker osv. Det är just dom personerna, djuren och sakerna som vi håller oss nära hjärtat. Det man inte får glömma är att inte ta dessa för givet.

Jag vet inte vad jag egentligen vill komma fram till eller vad jag tjänat på att skriva detta inlägg. Ville bara skriva ner mina tankar och åsikter för det finns alltid någon som läser detta inlägg - även om jag inte känner alla utav er.  Men men...


Kommentarer
Postat av: - t

sjukt bra skrivet!

2010-01-09 @ 11:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0